صفحه اصلی    جمعیت هلال احمر استان فارس    سامانه مکاتبات اداری    فیش حقوقی    حوادث در سطح کشور    مدیریت سایت   
لینک مرتبط   

 

سامانه آموزش هلال احمر

سامانه امدادگران و نجاتگران

 

سایتهای مرتبط   
فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
سازمان امداد و نجات
جمعيت هلال احمر فارس
معاونت درمان و توانبخشی
معاونت امور جوانان
معاونت امور داوطلبان
دانشگاه علمی کاربردی
نظر سنجی   
آمار بازدیدکنندگان   
    تاریخ انتشار: 1397/05/02 08:52:06   شرح خبر  
آخرین روز تیرماه سال 97 با زمین لرزه های متعددی سپری شد.
وقوع سه زمین لرزه با قدرت بیش از 5 ریشتر در 48 ساعت گذشته/ حضور تیم های ارزیاب و امدادگران هلال احمر در مناطق زلزله زده و امدادرسانی به مصدومان حادثه
آخرین روز تیرماه سال 97 با زمین لرزه های متعددی سپری شد.

 

آخرین روز تیرماه سال 97 با زمین لرزه های متعددی سپری شد. وقوع سه زمین لرزه با بزرگی بیش از 5.7 ریشتر طی 48 ساعت گذشته هموطنان چهار استان هرمزگان، فارس، کرمانشاه و کرمان را وحشت زده کرد.

زمین‌لرزه یا زلزله لرزش و جنبش زمین است که به علت آزاد شدن انرژی ناشی از گسیختگی سریع در گسلهای پوسته زمین در مدتی کوتاه رخ می‌دهد. پیش از وقوع زمین‌لرزه اصلی معمولاً زلزله‌های نسبتاً خفیف‌تری در منطقه رخ می‌دهد که به پیش‌لرزه معروف‌اند. به لرزش‌های بعدی زمین‌لرزه هم پس‌لرزه می‌گویند که با شدت کمتر و با فاصله زمانی گوناگون رخ می‌دهد. زمین لرزه نتیجه رهایی ناگهانی انرژی از داخل پوسته زمین است که امواج ارتعاشی را ایجاد می‌کند.

آخرین روز تیرماه سال 97 با زمین لرزه های متعددی سپری شد. وقوع سه زمین لرزه با بزرگی بیش از 5.7 ریشتر طی 48 ساعت گذشته هموطنان چهار استان هرمزگان، فارس، کرمانشاه و کرمان را وحشت زده کرد. مردم از خانه های خود خارج شدند و تیم های ارزیاب هلال احمر به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و میزان خرابی های احتمالی ایجاد شده بر اثر زمین لرزه، به کانون های زلزله در استان های مختلف اعزام شدند.

زمین لرزه در مرز استانهای هرمزگان و فارس

 در نخستین زمین لرزه که در ساعت ساعت 9 و 35 دقیقه امروز ( 31 تیرماه)  در عمق  8 کیلومتری زمین به بزرگی 5 و 7 دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) به وقوع پیوست، حوالی رویدر، واقع در مرز استان های فارس و هرمزگان را لرزاند.

مرتضی سلیمی؛ رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره میزان خسارت مالی و تلفات جانی این زمین لرزه اظهارداشت: پس از تماس با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان های هرمزگان و فارس 6 تیم ارزیاب از پایگاه های امدادی جمعیت هلال احمر استان های فارس و هرمزگان به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شد.700 روستا متاثر از زلزله بوده که اکثر روستاها خالی از سکنه است و پیش بینی می شود جمعیت تحت تاثیر 3 هزار نفر باشد که در شعاع 30 کیلومتری کانون زمین لرزه حضور دارند و خوشبختانه زمین لرزه در شهر لارستان و رویدر بدون خسارت مالی و جانی گزارش شده است.

زلزله در مناطق زلزله زده

عقربه های ساعت، 14 و 40 دقیقه را نشان می‌داد که زمین لرزه ای با قدرت 5.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین، تازه آباد واقع در استان کرمانشاه را لرزاند. این منطقه دارای 318 روستا و 40 هزار نفر جمعیت است.

بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در این منطقه تیم های امدادی جمعیت هلال احمر در استان های همدان و کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند تا در صورت بروز خرابی نسبت به انجام عملیات امداد و نجات اقدام کنند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اعزام تیم های واکنش سریع استان کرمانشاه به منطقه تازه آباد، گفت:  در حال حاضر  20 تیم واکنش سریع و ارزیاب هلال احمر از سرپل ذهاب، کرند غرب و قصر شیرین و جوانرود به منطقه اعزام شده اند تا نسبت به خسارات احتمالی بررسی های لازم را انجام دهند.

بنابراین گزارش 16 تن از مصدمان زلزله تازه آباد استان کرمانشاه توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند. 

طبق اعلام هوشنگ بازوند؛ استاندار کرمانشاه، زلزله 5.9 ریشتری تازه آباد کرمانشاه ۲۸۷ مصدوم سرپایی داشته که ۸ نفر در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

سیرج کرمان لرزید

زمین لرزه ای به بزرگی 5.8در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد دوشنبه حوالی سیرچ در کرمان را لرزاند. به منظور بررسی وضعیت هموطنان در مناطق متاثر از زلزله در کرمان 5 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند که با توجه به ارزیابی های انجام شده این زمین لرزه خسارت مالی و جانی نداشته است.

حادثه هیچگاه خبر نمیکند اما میتوان با تدابیری که اندیشیده می شود حتی در صورت بروز حادثه نسبت به ادامه حیات اقدام کرد، یکی از مواردی که باید به جد به آن توجه کرد وجود یک جعبه فلزی محکم از وازم و تجهیزات لازم افراد خانواده است که همیشه در دسترس باشد. می‌توان با استفاده از یک جعبه فلزی محکم، لوازم وتجهیزات لازم را برای پس از وقوع زلزله در محیطی در دسترس در  منزل خود نگهداری کنید تا در صورت مواجهه با شرایط سخت، لوازم اولیه برای ادامه حیات تا رسیدن نیروهای امدادی و برپایی اردوگاه برای اسکان اضطراری را به همراه داشته باشید.

 کلمات کلیدی: هلال احمر  زلزله  حوادث کشور  
0
مطالب مرتبط  

ارسال نظر  
پست الکترونیک:
نام:
متن:
 
 
منوی اصلی   
محتوای آموزشی   
آشنایی با تجهیزات خودرو نجات
آتل‌بندی و بانداژ
نجات و حمل مصدوم
احیاء قلبی، ریوی پیشرفته
جزوه احیاء
آسیب‌های سر و ستون فقرات در تروما
آسیب به قفسه سینه، شکم و لگن در تروما
بیماری‌های ناگهانی
مسمومیت
تثبیت پزشکی در آسیب‌های سر و ستون فقرات
تثبیت پزشکی در آسیب به قفسه سینه، شکم و لگن
تثبیت پزشکی در آسیب به استخوان، مفصل و عضله
خونریزی و شوک
مراقبت از زخم
شناسایی مشکل اصلی (1)
اوقات شرعی   
تاريخ   
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به معاونت امداد و نجات استان فارس مي باشد.1390©